Wie wij zijn

Wij geloven dat op het gebied van personeelszaken nog veel te winnen valt, bijvoorbeeld in de communicatie tussen werkgever en werknemer. Wij zetten ons in om ervoor te zorgen dat ondernemers de juiste mensen om zich heen hebben zodat hun bedrijf op de best mogelijke manier kan presteren.

Herken jij de volgende problemen?

Ben jij MKB-er zonder personeel en wil je voor het eerst iemand aannemen? Of ben je ondernemer die al meer personeelsleden heeft, maar geen eigen P&O- of HRM-afdeling? Bij personeelszaken komt veel kijken en soms is er specialistische kennis nodig. Wil je die kennis wel in huis halen maar zonder iemand in dienst te nemen? Dan bieden wij de oplossing.

Medewerkers doen niet wat jij wilt of komen niet in beweging? Er is een hoog ziekteverzuim. Er is een groot verloop van personeelsleden. Wij helpen MKB-ondernemers bij het vinden en binden van het beste personeel. Met onze diensten ondersteunen wij bij het selecteren van nieuwe medewerkers tot het uiteindelijke afscheid. En alles wat daar tussenin ligt.

Herken jij de volgende problemen?

Ben jij MKB-er zonder personeel en wil je voor het eerst iemand aannemen? Of ben je ondernemer die al meer personeelsleden heeft, maar geen eigen P&O- of HRM-afdeling? Bij personeelszaken komt veel kijken en soms is er specialistische kennis nodig. Wil je die kennis wel in huis halen maar zonder iemand in dienst te nemen? Dan bieden wij de oplossing.

Medewerkers doen niet wat jij wilt of komen niet in beweging? Er is een hoog ziekteverzuim. Er is een groot verloop van personeelsleden. Wij helpen MKB-ondernemers bij het vinden en binden van het beste personeel. Met onze diensten ondersteunen wij bij het selecteren van nieuwe medewerkers tot het uiteindelijke afscheid. En alles wat daar tussenin ligt.

“Een goede match tussen bedrijf en medewerkers levert meer op dan de som van 1 + 1 = 2. Als de waarden van een organisatie gelijk zijn aan de intrinsieke waarden van een medewerker, dan wordt 1 + 1 opeens 3 of meer.”
– Tessa Augustijn –

Zo werken wij

Dingen bespreekbaar maken

‘Om de hete brei heen draaien’, daar heeft niemand iets aan. Beter is het om de dingen die je ziet of (aan)voelt meteen te bespreken. Bij het voeren van selectiegesprekken, functionerings- en beoordelingsgesprekken is dit een eigenschap die erg goed van pas komt.

Praktische instelling

Natuurlijk is het goed om een theoretische basis te hebben, maar daarmee vermoeien wij onze klanten niet. Praktisch toepasbare adviezen, tips en formats zijn de meerwaarde die wij bieden.

Denken in scenario’s

Geconfronteerd met de uitdagingen van de klant zullen wij bedenken welke scenario’s zich voor kunnen doen. Dat heeft voor jou als klant het voordeel dat je bij de minder leuke gesprekken bent voorbereid op verschillende soorten reacties en de manier waarop je daar mee om kan gaan.

Zo werken wij

1978 Omdat ik niet mocht timmeren

“Eigenlijk begint het verhaal over mijn eigen ontwikkeling en het willen ontwikkelen van competenties al op jonge leeftijd. Ik zat op een conservatieve christelijke lagere school en gedurende een aantal uren per week kregen de meisjes handwerken en de jongens handenarbeid. Nu was mijn grootmoeder een kei in handwerken en zij had mij al op heel jonge leeftijd de fijne kneepjes van het breien en haken geleerd. Ik had zelfs al een trui met kabelpatronen gebreid. Het was dan ook beslist geen uitdaging meer een simpele ‘pannenlap’ te moeten breien.

Ik wilde wel andere dingen leren, zoals figuurzagen en timmeren, want dat deden de jongens tijdens die uren. Maar helaas dat mocht niet. Die ervaring heeft mij eigenlijk altijd de inspiratie gegeven om meer kennis op te doen dan ik al had.”

1997 Ik doe iets anders

Ik heb in mijn carrière leiding gegeven in zowel bedrijfsleven als bij de overheid. Ik begreep eigenlijk nooit zo goed waarom mijn collega’s zoveel problemen met (het aannemen van) personeel hadden. Totdat ik er achter kwam dat ik bepaalde dingen op het gebied van personeelsmanagement kon en deed, waar anderen kennelijk problemen mee hadden.

2008 Pittige gesprekken horen er bij

Als manager en ondernemer ben ik altijd duidelijk geweest naar mijn medewerkers toe; ze wisten wat ze aan me hadden. Als het goed ging hoorden ze dat, als het minder goed ging dan hadden we soms pittige gesprekken. Ik weet dus uit eigen ervaring waar ondernemers mee te maken krijgen en hoe dat op een goede manier op te lossen.

2014 Mijn eigen bedrijf

En uiteindelijk heeft dat geresulteerd in het starten van mijn eigen bedrijf.

De toekomst Patience my friend

We wisten wel dat je ook op deze button zou klikken. Niks mis mee… nieuwsgierig zijn, willen weten wat er nog meer komt, wat er allemaal nog meer kan. En mocht je écht niet kunnen wachten: bel of mail ons gewoon even. Vinden we leuk.

Heb je nog vragen?
Bel 0180-851234 of stuur een email naar post@augustijn-consultancy.nl.